Cheers to 2014!

Bingo. Vanavond heb ik prijs. Vanavond present op de eerste van een lange reeks nieuwjaarsrecepties, die gezien de tijd van het jaar helaas allemaal heel kort op elkaar vallen. Ik heb mezelf voorgenomen op zoveel uitnodigingen als mogelijk in te gaan, al dan niet met den Braven die me soms zal vergezellen maar vanavond bijvoorbeeld liever zal kiezen voor de thuiswacht in zijn geliefde zeteltje. Dat weet ik nu al. ’t Was vroeg dag vanmorgen.

Ikzelve zal vanavond present zijn in Knokke en in Blankenberge, er mijn afwezigheid van de voorbije twee maand wat compenseren. Iedereen zal mij de voorbije afwezigheid trouwens met gemak pardonneren. Laat ons zeggen dat ik die tijd nodig had voor mijn familie. En voor mezelf.

Net zoals alle mensen met mankementjes heb ik dit nieuwe jaar ook ingezet met goede voornemens. Kwestie van de mankedingentjes af te geraken. Het was mijn dochter die me als eerste vroeg welke voornemens ik voor 2014 had gemaakt. Ik kon niet direct antwoorden, maar ik wist het wel. Ik wil dit jaar niet meer sporten of minder eten, meer verdienen of nog boeiender opdrachten krijgen. In 2014 wil ik gewoon gelukkig zijn. Dat is al genoeg.

Desalwelleplus heb ik met mezelf een paar afspraken gemaakt.  Zo heb ik besloten de komende nieuwjaarsrecepties met water en fruitsap door te brengen. Ik heb geen zin om mijn body al feestend te vergiftigen, geen zin om positief te blazen, nog minder – en daar gaat het eigenlijk om – om onder invloed achter het stuur te zitten, voilà. Men zage veel over alcoholcontroles. Men vergete soms dat ze dienen ter vermijding van het tegen de boom knallen op weg naar huis. Dus, bij deze, mijn eerste verzoek. Als u mij ergens tegen het ronde lijf loopt de komende dagen, gelieve mij dan een alcohol-loze in de hand te duwen. Terwijl u mij een gezond en gelukkig nieuw jaar wenst, en drie zoenen geeft.

CU

 

Plaats een reactie